Kancelář: Veveří 46, Brno. Neváhejte nás kontaktovat +420 608 901 555!
Kancelář: Veveří 46, Brno. Neváhejte nás kontaktovat +420 608 901 555!
Vzhledem ke změně vyhlášky č. 167/2002 Sb., která podstatně změnila a zpřísnila zkoušku z praktické jízdy a k účinnosti novely zákona č. 247/2000 Sb. (od 20.2.2016), která dost zásadně mění způsob výcviku na motocyklech, věnujete prosím pozornost následujícím informacím:
Žadatel o řidičské oprávnění pojede v rámci části výcviku a při závěrečné zkoušce na motocyklu sám a učitel
(zkušební komisař) ho bude doprovázet na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu, pokyny bude žadatel dostávat prostřednictvím interkomu.
Výcvik bude kombinován dle individuálních potřeb žadatele z následujících možností:
Úkony na cvičišti – seznámení s motocyklem, rozjezdy, základní jízdní úkony + příprava na povinné úkony pro 1. část zkoušky
Jízda klasika – jízda v provozu s dvojím ovládáním (s učitelem na jednom motocyklu)
Jízda samostatná – žadatel jede na motocyklu sám (učitel ho doprovází na druhém motocyklu nebo v doprovodném vozidle autoškoly, pokyny dává prostřednictvím interkomu)
Zkouška z praktické jízdy je rozdělena na 2 části. První část se koná na cvičné ploše a je potřeba zvládnout úkony popsané v příloze č. 7 vyhlášky č. 167/2002 (viz níže). Pokud žadatel tuto část zkoušky nezvládne, nebude moci absolvovat druhou část praktické zkoušky. V druhé části zkoušky pojede žadatel v silničním provozu na motorce sám a zkušební komisař za ním pojede v doprovodném vozidle s učitelem autoškoly.
Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vedení vpřed bez použití motoru se zatočením doleva, následně vzad se zaparkováním do omezeného prostoru a postavení motocyklu na středový stojan. Sejmutí motocyklu ze středového stojanu a jeho vyvedení z omezeného prostoru vpravo. V případě, že je motocykl vyroben pouze s podpěrným stojanem, použije se podpěrný stojan.
Provedení jízdy při nízké rychlosti – následování zkušebního komisaře rychlostí chůze cca 4 km.h-1 v přímém směru (délka dráhy cca 12 m)
Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky tvaru „U“ rychlostí cca 4 km.h -1.
Slalom při rychlosti chůze cca 4 km.h -1.
Jízda po dráze ve tvaru „8“ při rychlosti chůze cca 4 km.h -1.
Dráha pro úkony v pomalé rychlosti.
Opakované rozjetí se s jednou nohou na stupačce a přesunutí druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu.
Provedení jízdy ve vyšších rychlostech, slalom v rychlosti 40 km.h -1.
Vyhýbání se překážce při počáteční rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM při rychlosti 45 km.h-1).
Brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).
Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km.h -1 (u skupiny AM z rychlosti 45 km.h-1).
Máme radost, že jste si vybral naši autoškolu. Vyplňte prosím kontaktní údaje níže a my se co nejdříve ozveme.